Trade marketing & category management: effectieve afstemming van productontwikkeling in de hele keten
Bij trade marketing kijken wij naar de hele keten van een categorie glastuinbouwproducten: van producenten, naar retailer, naar consument. Of zoals wij zeggen in het Westland: ‘van zand naar klant’. Wij focussen op de effectieve afstemming van productie en verkoop. Zo zijn voor alle betrokken ondernemingen het volume en de opbrengst optimaal.
Betere bediening van de consument
Het gezamenlijk bereik en resultaat wordt significant groter door met elkaar in de toeleveringsketen te kijken op welke manier de consument het best bediend wordt en vervolgens het productieproces in de hele keten daarop af te stemmen. Dat doen wij door een ketenbrede doelstelling en marketingstrategie te bepalen en de productie en verkoop daarop te stroomlijnen.
Trade marketing en category management is het antwoord
Met het analyseren van de marktontwikkelingen, het maken van strategische marketingplannen en het beoordelen bedrijfsdata kan gericht ingespeeld worden op de details van het productie- en verkoopproces. Welk assortiment is effectief, welke potmaten, hoe ziet de productieketen eruit, op welke manier wordt de promotie aangepakt, hoe richt de retailer de verkooplocatie in, en meer.
Met meer dan 35 jaar ervaring in de hele keten van de glastuinbouw, ondersteun ik bij het bereiken van betere resultaten.
Ik help bij het inzichtelijk maken waar significante verbetering mogelijk is en geef indicaties voor innovatieve aanpak. Voor de hele keten, maar ook voor een enkele schakel in de toeleveringsketen.
Hoe presteert jouw product beter op de winkelvloer?
Contact
T 06 575 458 36
E info@marcvanheijningen.nl